قهوه روبوستا چیست و مشخصه اصلی آن کدام است ؟

قهوه روبوستا ، با نام خود ، قهوه دیگری مانند Arabica قوی تر است (Robusta در انگلیسی به معنی سخت و قوی است).
قهوه روبوستا می تواند در هر منطقه از جمله ارتفاعات کم ارتفاع و مناطق دشتی رشد کند. روبوستا دارای گیاه سخت و دارای اسیدیته کم است. قهوه روبوستا به طور گسترده در ویتنام ، برزیل و اندونزی پرورش می یابد.
شکل زیر کشوری را نشان می دهد که قهوه را از Robusta تهیه می کند. (سیاه)
به طور کلی ، دانه های قهوه Robusta در مقایسه با سایر دانه های قهوه (مانند Arabica) مقدار نسبتاً بالایی از کافئین دارند (تقریباً دو برابر بیشتر) ، به همین دلیل Robusta از نظر ترکیب شیمیایی کافئین در رده اول قرار دارد.
دانه های قهوه Robusta همچنین یک کرم زیبا (یک لایه نازک فوم) تولید می کند که به عنوان افزودنی اسپرسو مورد استفاده قرار می گیرد.
این درختان برای رشد حدود 1000 پا نیاز دارند. تنه های بزرگ و قوی صفاتی است که باعث می شود این درختان در شرایط سخت و ناراحت کننده پایدار و آسیب نبینند. درختان یا درختچه های روبوستا ممکن است تا 10 فوت ارتفاع داشته باشند.
میوه های این درخت ، که بعداً به نوشیدنی تبدیل می شوند ، دارای مشخصات زیر هستند:
عطر کافئین بالا - تلخ - عطر کم - تلخی زیاد
اگر به ظاهر این دانه ها توجه کنید می بینید که آنها بیضوی هستند و خط بین آنها تقریبا صاف است و اندازه آن کمی از دانه های عربیکا کوچکتر است. این گونه (Robusta) نسبت به گونه های (عربیکا) از عطر کمتری برخوردار است.
گفتن اینکه این نوع عطر کم است ، به معنای کمبود بودن آن نیست ، به این معنی که از عطر ضعیف تر از لوبیای معطر برخوردار است ، که با عطر مشخص می شود.
این گونه از عربیکا ارزان تر است اما به دلیل کیفیت پایین یا کیفیت پایین ارزانتر نیست ، بذور روبوستا ارزان تر است زیرا درختان آنها در برابر آفات و آسیب ها مقاوم تر هستند و به طور کلی شرایط را حفظ می کنند. یافتن آنها راحت تر از لوبیای عرب است ، به همین دلیل آنها ارزان تر از لوبیای عرب هستند.
برای این گونه روح متوسط ​​2٪ و مقدار کافئین موجود در دانه های robusta 1.7 تا 4٪ است که تقریباً دو برابر درصد کافئین در دانه های عربیکا است. جوانه های طعم موجود در شاخص بذر روبوستا تلخ است.
درخواست شما برای تهیه یک فنجان قهوه چیست؟
اگر به انرژی زیادی احتیاج دارید ، می خواهید فعالیت های محتاطانه انجام دهید ، یا کافئین بالایی می خواهید ، و ما یک لیوان روبوستا را توصیه می کنیم.
دانه های روبوستا دارای کف ضخیمی است که می توان از آن برای تهیه اسپرسو استفاده کرد. اما به طور کلی ، Arabica و Robusta با توجه به نیاز نوشیدنی و سلیقه مردم ترکیب می شوند.
بهترین نوع قهوه روبوستا را به صورت غلات ، پودرها و ... با قیمت های استثنایی از کانال ایران دریافت کنید. سفارشات برای هر شهر پذیرفته می شود.