چرا بازاریاب‌ها نیاز به خلق یک استراتژی بازاریابی محتوایی دارند؟

بازاریابی محتوایی به کسب و کارها در جهت آماده شدن و برنامه ریزی برای منابع قابل اعتماد و مقرون به صرفه ای از ترافیک وب‌سایت کمک خواهد کردهر آنچه از بازاریابی محتوا باید بدانید را با کلیک بر روی لینک می‌توانید مطالعه کنید. به این موضوع فکر کنید، اگر بتوانید فقط یک پست تولید کنید که میزان ثابتی از ترافیک ارگانیک را به خود جذب نماید، لینک موجود در گذر زمان دائما برای شما سودآور خواهد بود.

منبع قابل اعتماد ترافیک از محتوای بدون انقضای شما، انعطاف پذیری لازم برای آزمایش دیگر تاکتیک‌های بازاریابی را خواهد داد و از این طریق در خواهید یافت کدام روش برای کسب و کار شما مناسب‌تر و سودآورتر است. به علاوه، محتوای شما نه فقط به جذب مخاطب کمک خواهد کرد، بلکه در آگاهی سازی برند نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوایی خلق کنیم؟

1.   هدفتان را مشخص نمایید.

هدف شما از توسعه‌ی یک برنامه‌ی بازاریابی محتوا چیست؟ قصد شما از تولید محتوا و خلق برنامه‌ی بازاریابی محتوا چیست؟ قبل از اینکه شروع به برنامه ریزی کنید اهدافتان را کاملاً بشناسید. در این صورت در پیدا کردن بهترین‌ها برای استراتژی کار سختی پیش رو نخواهید داشت.

2.   در مورد پرسونا۳ (شخصیت) تحقیق کنید.

به منظور توسعه‌ی یک برنامه‌ی موفق، مشخص کردن دقیق مخاطبان هدف محتوا بسیار ضروری است. این مخاطبان هدف با نام پرسونا هم شناخته می‌شوند. این موضوع بالاخص برای افرادی که به تازگی بازاریابی را آغاز نموده اند بسیار مهم محسوب می‌شود.

با دانستن بازار هدفتان موفق به تولید محتوایی مرتبط تر و ارزشمندتر خواهید شد که افراد زیادی راغب به مطالعه و توجه به آن هستند. اگر بازاریاب با تجربه ای باشید، هدف شما ممکن است تغییر کرده باشد. آیا مایل به هدف گیری گروه جدیدی از مردم هستید؟ و یا اینکه می‌خواهید همان گروه هدف قبلی خود را توسعه دهید؟ بررسی دوباره‌ی پارامترهای مخاطبان از طریق انجام تحقیقات سالیانه، برای رشد مخاطبان شما امری حیاتی به شمار می‌رود.

3.   بررسی خاصی برای محتوا انجام دهید.

اکثر افراد با پست‌های بلاگ شروع می‌کنند، اما اگر می‌خواهید کمی ریسک کرده و انواع دیگر محتوا را نیز تولید کنید، به این موضع فکر کنید که چه نوعی مد نظرتان است. برای مثال اگر در طول سال گذشته پست‌های وبلاگ را به صورت هفتگی منتشر کرده اید، تهیه‌ی کتاب الکترونیکی که چکیده ای از تمامی آن مطالب باشد، می‌تواند راهی برای ارائه‌ی اطلاعات به شکل متفاوتی باشد.

اگر مدتی است که به کسب و کاری مشغول هستید، تلاش‌هایی که در جهت بازاریابی محتوا انجام داده اید و نتایج حاصل از آن‌ها در طول سال اخیر را مرور کنید. دریابید که چه مواردی برای متفاوت انجام شدن در سال جدید وجود خواهند داشت و بر اساس آن‌ها اهداف تازه ای تعیین نمایید.

4.   سیستم مدیریت محتوا انتخاب کنید.

سیستمی را برای مدیریت محتوا داشته باشید. خلق محتوا، انتشار محتوا و آنالیتیکس محتوا چند بخش ضروری در مدیریت محتوا به شمار می‌روند.


5.   طوفانی از ایده‌های محتوا به پا کنید.

هم اکنون زمان آن رسیده که ایده‌های فراوانی برای پروژه‌ی بعدیتان را به میان آورید.

6.   نوع محتوایی که قصد تولید آن‌را دارید مشخص کنید.

گزینه‌های بسیار زیادی برای محتوایی که شما می‌توانید تولید کنید وجود دارند. در ادامه با خلاصه ای از محبوب‌ترین اشکال محتوا آشنا خواهیم شد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.